Full metadata record
Appears in Collections:AZ Irratia - Contemporary culture
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorconsonni-
dc.coverage.spatialAtrio de las Culturas, planta 0es
dc.coverage.spatialKulturen Ataria, 0. solairuaeu
dc.coverage.spatialAtrium of Cultures, floor 0en
dc.date24-09-2019 / 10-12-2019es
dc.date24-09-2019 / 10-12-2019en
dc.date2019-09-24 / 2019-12-10eu
dc.date.accessioned2022-03-03T07:39:13Z-
dc.date.available2022-03-03T07:39:13Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://artxiboa.azkunazentroa.eus/handle/123456789/378-
dc.description<p></p> <b>PROGRAMAS</b></p> <ul> <li><b><i>#01. Los trazos de la canción (el paisaje construido por la voz)</i></b> (24/09/2019) - A partir de la imagen de esos mapas generados por la canción, tal y como aparece en el libro de <b>Bruce Chatwin</b>, y siguiendo igualmente los largos recorridos del homo sapiens en sus primeros desplazamientos intercontinentales de la mano de los textos del genetista y antropólogo <b>Luigi Cavalli-Sforza</b>, dialogaremos con la profesora <b>Carmen Pardo</b> (Universidad de Girona) sobre estas y otras cuestiones.</li> <li><b><i>#02. De nómadas y trashumantes</i></b> (29/10/2019) - El universo maragato en León, construido desde una particular manera de vivir el nomadismo; las cañadas reales usadas para el desplazamiento de los rebaños en el oeste español, y otras experiencias afines, servirán de telón de fondo para conversar con la escritora y veterinaria <b>María Sánchez</b> sobre las vivencias basadas en el desplazamiento de los cuerpos y sus voces por el entorno rural.</li> <li><b><i>#03. Derivas sonoras del cuerpo por la periferia urbana</i></b> (19/11/2019) - Hay géneros cinematográficos particularmente fecundos a la hora de mostrar la periferia urbana: uno de ellos fue el Neorrealismo, y también el Cinema Nuovo, ambos en Italia. Pero en este programa antes caminaremos por los bulevares periféricos con el flâneur de <b>Baudelaire</b> y <b>Benjamin</b>, y continuaremos con las deambulaciones surrealistas y las derivas situacionistas, que nos sirven aquí para guiarnos por esos paisajes liminales que se abren ante nuestros ojos en las películas de <b>Pasolini, Antonioni o de Sica</b>; en este programa charlaremos con la profesora <b>Leire Ituarte</b> (UPV/EHU) de todo ello.</li> <li><b><i>#04. El arte desplazado fuera del campo</i></b> (10/12/2019) - En este último programa queremos recorrer una serie de espacios artísticos españoles contemporáneos que se generan precisamente en el límite periférico entre el campo y la ciudad, y en cierta medida en la periferia también de la institución arte, en tanto que experiencia eminentemente urbanita. Curiosamente muchos de estos espacios han dejado un espacio especialmente relevante para los trabajos del sonido y de la voz. Abriremos un debate sobre esta y otras cuestiones con <b>Alfredo Puente</b> (Fundación Cerezales, León), <b>Clara Garí</b> (Nau Coclea, Girona), y <b>Juan Guardiola</b> (CDAN, Huesca).</li> </ul>es
dc.description<p></p> <b>PROGRAMS</b></p> <ul> <li><b><i>#01. The traces of the song (the landscape constructed by the voice)</i></b> (24/09/2019) - Kantak sortutako mapa horietako iruditik hasita, <b>Bruce Chatwin-en</b> liburuan agertzen den bezala, eta ‘homo sapiensaren’ kontinente-arteko bidai luzeak ere jarraituz (<b>Luigi Cavalli-Sforza</b> genetista eta antropologoaren testuen eskutik), <b>Carmen Pardo</b> irakaslearekin (Unibertsitatea Girona) elkarrizketan izango gara gainean hauen inguruan.</li> <li><b><i>#02. Of nomads and transhumants</i></b> (29/10/2019) - Leongo unibertso maragatoa, nomadismoa bizitzeko modu berezi batetik eraikia; Espainiako mendebaldean artaldeak mugitzeko erabilitako kanada errealak, eta antzeko beste esperientzia batzuk, <b>María Sánchez</b> idazle eta albaitariarekin hitz egiteko hondoko oihala izango dira, gorputzak eta haien ahotsak landa-ingurunetik mugitzean oinarritutako bizipenei buru.</li> <li><b><i>#03. Sound drifts of the body through the urban periphery</i></b> (19/11/2019) - Genero zinematografiko bereziki emankorrak daude hiri periferia erakusteko orduan: horietako bat Neorrealismoa izan zen, eta baita Cinema Nuovo ere, biak Italian. Baina programa honetan, lehenago, bulebar periferikoetan ibiliko gara, <b>Baudelaire eta Benjaminen</b> flâneurrarekin, eta deanbulazio surrealistekin eta noraezean dabiltzanekin jarraituko dugu, <b>Pasolini, Antonioni edo de Sicaren</b> filmetan gure begien aurrean zabaltzen diren paisaia liminal horietan barrena gidatzeko balio digutenak; programa honetan <b>Leire Ituarte</b> (EHU) irakaslearekin hitz egingo dugu.</li> <li><b><i>#04. Art displaced out of the countryside</i></b> (10/12/2019) - In this last programme we want to go through a series of contemporary Spanish artistic spaces that are generated precisely in the peripheral limit between the countryside and the city, and to a certain extent also in the periphery of the art institution, as an eminently urban experience. Curiously, many of these spaces have left a particularly relevant space for the work of sound and voice. We will open a debate on this and other questions with <b>Alfredo Puente</b> (Fundación Cerezales, León), <b>Clara Garí</b> (Nau Coclea, Girona), y <b>Juan Guardiola</b> (CDAN, Huesca).</li> </ul>en
dc.description<p></p> <b>PROGRAMAK</b></p> <ul> <li><b><i>#01. Abestiaren trazuak (ahotsak eraikitako paisaia)</i></b> (2019/09/24) - Kantak sortutako mapa horietako iruditik hasita, <b<Bruce Chatwin-en</b> liburuan agertzen den bezala, eta ‘homo sapiensaren’ kontinente-arteko bidai luzeak ere jarraituz (<b>Luigi Cavalli-Sforza</b> genetista eta antropologoaren testuen eskutik), Carmen Pardo irakaslearekin (Unibertsitatea Girona) elkarrizketan izango gara gainean hauen inguruan.</li> <li><b><i>#02. Nomadak eta transhumanteak</i></b> (2019/10/29) - Leongo unibertso maragatoa, nomadismoa bizitzeko modu berezi batetik eraikia; Espainiako mendebaldean artaldeak mugitzeko erabilitako kanada errealak, eta antzeko beste esperientzia batzuk, <b>María Sánchez</b> idazle eta albaitariarekin hitz egiteko hondoko oihala izango dira, gorputzak eta haien ahotsak landa-ingurunetik mugitzean oinarritutako bizipenei bur.</li> <li><b><i>#03. Gorputzaren soinu-deribak hiri-periferian</i></b> (2019/11/19) - Genero zinematografiko bereziki emankorrak daude hiri periferia erakusteko orduan: horietako bat Neorrealismoa izan zen, eta baita Cinema Nuovo ere, biak Italian. Baina programa honetan, lehenago, bulebar periferikoetan ibiliko gara, <b>Baudelaire eta Benjaminen</b> flâneurrarekin, eta deanbulazio surrealistekin eta noraezean dabiltzanekin jarraituko dugu, <b>Pasolini, Antonioni edo de Sicaren</b> filmetan gure begien aurrean zabaltzen diren paisaia liminal horietan barrena gidatzeko balio digutenak; programa honetan <b>Leire Ituarte</b> (EHU) irakaslearekin hitz egingo dugu.</li> <li><b><i>#04. Artea zelaitik kanpo</i></b> (2019/12/10) - Azken programa honetan, Espainiako hainbat espazio artistiko garaikide zeharkatu nahi ditugu, hain zuzen ere, zelaiaren eta hiriaren arteko muga periferikoan sortzen direnak, eta, neurri batean, baita arte instituzioaren periferian ere, batez ere hirigintzaren esperientzia den heinean. Bitxia bada ere, espazio horietako askok leku berezia utzi dute soinuaren eta ahotsaren lanetarako. <b>Alfredo Puente</b> (Cerezales Fundazioa, Leon), <b>Clara Garí</b> (Nau Coclea, Girona), eta <b>Juan Guardiola</b> (CDAN, Huesca) izango ditugu solaskide.</li> </ul>eu
dc.description.abstractCuenta <b>Bruce Chatwin</b> que los aborígenes iban dejando memoria de sus recorridos a pie través de sus canciones: al cantarlas no sólo se activaba un recurso mnemotécnico que permitía interpretar un mapa sonoro, sino que la propia sonoridad del canto, a partir de la voz y el relato, se hacía material. Las ciudades en las que vivimos están saturadas de ruido: dicha saturación impide oír, cosa para la que necesitamos silencio. Y ese silencio se produce lejos del centro, en lugares apartados de del poder y del capital.<br> Este programa parte del cruce de ambas ideas: de la búsqueda del silencio necesario para escuchar el sonido de la voz, de un lado; y de la observación del cuerpo y su sonido, del otro, como soporte necesario de la voz.es
dc.description.abstract<b>Bruce Chatwin-ek</b> kontatzen duenez, aborigenek oinez ibilitakoa gogoan izateko kantuak erabiltzen zituzten; kantu horiek abestean, soinu-mapa bat interpretatzeko aukera ematen zuen baliabide mnemotekniko bat aktibatzeaz gain, ahotsean eta kontakizunean oinarritutako kantuaren sonoritatea bera material bihurtzen zen. Bizileku ditugun hiriak zarataz beteta daude: saturazio horrek ez du entzuten uzten, horretarako isiltasuna behar baitugu. Eta isiltasun hori hiriguneetatik urrun dago, boterearen eta kapitalaren eremuetatik bereizita dauden lekuetan.<br> Programa honen abiapuntua bi ideia horiek gurutzatzea izan zen: ahotsaren soinua entzuteko isiltasun nahitaezkoa bilatzea, alde batetik, eta gorputza eta haren soinua behatzea, beste alde batetik, bestea behatuz, ahotsaren euskarri ezinbesteko gisa.eu
dc.description.abstractAccording to <b>Bruce Chatwin</b>, the aborigines would leave a record of their journeys on foot through their songs: when these songs were sung, not only was there a mnemonic resource activated which facilitated the interpretation of a sound map, but likewise the sound of the song itself, from the voices and stories, turned material. The cities in which we live are saturated with noise: this saturation precludes listening, something for which silence is required. And that silence is produced away from the city centre, in places far away from power and capital.<br> This programme commences from the crossover of both ideas: the pursuit of the silence necessary to listen to the sound of the voice, on the one hand, and the observation of the body and its sound when moving, on the other, as a necessary support for the voice.en
dc.publisherAzkuna Zentroa - Alhóndiga Bilbaoes
dc.relationhttp://artxiboa.azkunazentroa.eus/handle/123456789/182-
dc.rights© Azkuna Zentroa - Alhóndiga Bilbao-
dc.subjectCultura contemporáneaes
dc.subjectContemporary cultureen
dc.subjectKultura garaikideaeu
dc.subjectSonidoses
dc.subjectSoundsen
dc.subjectSoinuakeu
dc.titleVoces que caminanes
dc.titleVoces que caminaneu
dc.titleVoces que caminanen
dc.title.alternativePrograma de colectivos residentes (Amphytrion)es
dc.title.alternativeResident collective programme (Amphytrion)en
dc.title.alternativeKolektibo egoiliarrak programa (Amphytrion)eu
dc.typePodcastes
dc.typePodcasten
dc.typePodcast-aeu
dc.contributor.originatorconsonni-
dc.contributor.originatorAzkuna Zentroa - Alhóndiga Bilbao-
dc.contributor.speakerVillota Toyos, Gabriel (1964- )-